Kategorie: Korekce očních vad

Jak si mám chránit oči při dlouhodobém hraní online her?

Jak si mám chránit oči při dlouhodobém hraní online her?Pokud často hrajete online hry, je pro vás ochrana očí velmi důležitým aspektem. Zejména pokud jste dlouho "přilepeni k obrazovce". Dnes si povíme o některých věcech, které pomohou vašim očím zůstat více chráněné a eliminovat nežádoucí účinky dlouhodobého hraní.

Ať už navštěvujete casino online hazardní stránky, může být dlouhodobé hraní nesmírně zábavné, ale bez správné ochrany očí riskujete, že nebude mít ty nejpříjemnější následky. Podívejme se tedy na tipy, které můžete použít ihned po přečtení tohoto článku, abyste minimalizovali riziko problémů s očima a zrakem.

Jak si udržet zdravé oči?


Dělejte si přestávky

Nehrajte online hry nebo online kasino po dlouhou dobu bez přestávky. Pokud plánujete hrát celé hodiny, je pravděpodobné, že nebudete chtít dělat časté přestávky, ale je to důležitý aspekt, pokud jde o zdraví vašich očí. Přestávku byste měli dělat alespoň každou půlhodinu nebo hodinu.

To závisí na tom, jak dlouho plánujete hrát. Pokud u počítače trávíte více než 3 hodiny, dělejte si každou hodinu 15-20 minut přestávky. Oči tak budou mít dostatek času na odpočinek a alespoň adaptaci, než budete připraveni na nové kolo hry.

Používejte ochranné brýle

Únava očí je jedním z nejčastějších problémů, se kterými se setkáváte při dlouhodobém hraní online. Nošení ochranných brýlí může pomoci snížit namáhání očí. Někteří uživatelé obvykle nosí brýle při sledování televize, surfování na internetu nebo používání zařízení s obrazovkou, jako je chytrý telefon nebo tablet, ale nezapomeňte je nosit ani při hraní her na počítači.

Nastavení jasu

Jednou z častých příčin únavy očí a bolestí hlavy spojených s dlouhodobým hraním online je jas obrazovky. Nastavte jas na takovou úroveň, aby byl příjemný pro oči, ale ne tak tmavý, abyste neviděli, co děláte, když procházíte další misí. Najděte zlatou střední cestu a nechte to tak, jak to je.

Můžete také používat zařízení, která blokují modré světlo, například F.Lux, a pak se vám bude mnohem lépe hledat, a to i po dlouhou dobu.

Nehrajte si ve tmě

Ačkoli hraní ve tmě může být příjemné, ve skutečnosti nadělá více škody než užitku. Když jste v tmavé místnosti, vaše oči pracují usilovněji, aby lépe viděly. Proto byste měli zvážit, zda je váš pokoj dobře osvětlen, abyste dosáhli potřebné rovnováhy.

Strávit méně času hraním

Ačkoli může být lákavé hrát celé hodiny, je lepší hrát kratší dobu, ale častěji. Zkuste tedy místo šesti hodin hraní zkrátit čas na dvě hodiny nebo méně a těchto šest hodin hraní rozdělit do intervalů během dne. Čím méně času strávíte hraním online, tím lépe pro vaše oči a zrak.

Nepřibližujte se k obrazovce

Obecně se za pohodlnou vzdálenost od obrazovky považuje vzdálenost alespoň na délku paže. Chcete-li se ujistit, že je váš počítač umístěn tak, jak je třeba, vyzkoušejte test plácnutí: pokud můžete správně plácnout na obrazovku počítače s plně nataženou rukou (tj. dotknout se obrazovky celou dlaní), sedíte blíže, než byste měli.

Umístěte obrazovku počítače 10 až 12 cm pod úroveň očí

V ideálním případě byste měli hrát na počítači s obrazovkou v úhlu 16 až 20 stupňů. Většina očních bulbů tak zůstane zakrytá víčky, což udrží vaše oči hydratované a zdravé mnohem déle.

Častěji mrkejte nebo se k tomu donuťte

Pro člověka je přirozené, že každou minutu mrkne přibližně 20krát, ale soustředění na obrazovku může tento počet snížit na polovinu. To znamená, že při práci na počítači jsou vaše oči vystaveny mnohem většímu riziku vysychání, než když na počítači nepracujete. Protože vaše víčka nebudou přirozeně mrkat tak často, musíte si to uvědomit a donutit se k mimovolnému mrkání.

Záměrně mrkejte každých zhruba pět sekund

Pokud vás to příliš rozptyluje, zkuste si udělat přestávku. Každých 15 minut se na 20 sekund vzdálte od obrazovky a podívejte se někam do dálky. To vám umožní přirozeně mrkat a zvlhčit oči.

Dělejte si pravidelné přestávky

Mnozí lékaři doporučují udělat si každou hodinu nebo dvě alespoň 15minutovou přestávku od počítače. Během této doby byste měli mrkat, zavřít oči a nechat je odpočinout a obnovit jejich přirozenou lubrikaci.

To je dobrá rada nejen pro ochranu očí, ale i pro vaše celkové zdraví. Dlouhodobé sezení u online hry může škodit vašim zádům, držení těla, kloubům i očím. Využijte tyto přestávky k protažení a procházkám, abyste předešli negativním účinkům dlouhodobého sezení. Tímto způsobem si nejen udržíte zdravé oči, ale také snížíte riziko problémů se zády, nadváhy a dalších problémů.

Závěr

Pokud při hraní online her trpíte únavou očí a dalšími problémy, zvažte těchto několik tipů a využijte je ve svůj prospěch. Vaše oči vám v dlouhodobém horizontu poděkují a vy nebudete muset bojovat s bolestmi hlavy a poruchami zraku, protože dodržováním těchto jednoduchých rad to nedopustíte.

Vydáno: 12.11.2021 | 
Přečteno: 54x | 
 | Hodnocení:

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.


Nové články

Naši partneři

Rubriky článků