Kategorie: Zajímavosti, O lidském oku

4 tipy jak si zlepšit a zostřit zrak - bez brýlí či drahé operace

4 tipy jak si zlepšit a zostřit zrak - bez brýlí či drahé operace

V případě, že trpíte slabším viděním nebo se vám s věkem postupně zhoršuje zrak, máme pro vás dobrou zprávu. Nemusíte jen pasivně přijmout tento úděl a trpět únavou očí, smířit se s nošením brýlí, případně podstupovat drahé laserové operace. Pravidelným dodržováním následujících 4 rad dokážete svůj zrak udržovat v dobré kondici.

1. Dodávání správné výživy pro oči

Naše oči potřebují pro správné fungování hlavně tyto vitamíny a minerály:

  • vitamin A
  • vitamin C
  • vitamin E
  • zinek
  • měď
  • lutein

Uvedené nutriční látky chrání oči před silným slunečním světlem. Najdete je hlavně v potravinách jako vaječné žloutky, listová zelenina, dýně, sladké brambory či mrkev.

Studie ukazují, že zahrnutím žlutých a zelených potravin do stravy ochráníte své oči před stárnutím. Na druhé straně, potraviny bohaté na síru a lecitin, jako například česnek, cibule a kapari pomáhají v případě kataraktu. Borůvky a hrozny zase předcházejí očním zánětům a losos či sardinky chrání membrány kolem očí. No a samozřejmě, vyvarujte se dehydrataci - nejlepší pitím alespoň 8 sklenic čisté vody denně.

2. Oční cvičení

Následující oční cvičení provádějte každé ráno, každý večer před spaním, případně vždy když cítíte, že jsou vaše oči unavené.

Aplikace tepla

Promněte si o sebe dlaně, abyste vytvořili teplo a pak je přiložte na přivřené oči během několika sekund. Opakujte toto cvičení 3 krát.

Koulení očima

Podívejte se směrem dolů. Pak pomalu kružte očima zleva doprava 10 krát a znovu udělejte totéž, ale opačným směrem.

Cílení pohledu

Vezměte si do ruky pero a zacilte něj svůj pohled. Držte ho od sebe na délku paže a pomalu jej přibližujte k nosu. Opakujte toto cvičeny 10 krát s občasnými přestávkami.

Odpolední šlofík

Pokud nemáte čas si odpoledne zdřímnout tak na hodinku, pak si alespoň chvíli zarelaxujte. Uložte se, hlavu si dejte na polštář, zavřete oči, podržte jejich takto 3 minuty a relaxujte.

3. Vyvarujte se škodlivým environmentálním vlivům

Externí faktory ve velké míře ovlivňují vaše zrakové potíže. Jde hlavně o následující příčiny:

  • fluorescenční světlo
  • infračervené (okem neviděné) světlo
  • chlor v bazénech
  • čtení po tmě
  • neustále škrábání očí rukama

4. Spánek je rozhodující

Spánek je ta nejdůležitější věc, které byste měli věnovat pozornost, pokud chcete zdravé oči a ostré vidění. Spánek oči regeneruje.

Všichni víme, že pro regeneraci nejen očí, ale celého těla potřebuje člověk přibližně 8 hodin kvalitního spánku. Pokud celý den pracujete s počítačem, dobré je si každou hodinu dát alespoň 10 minutovou pauzu. V případě, že po práci budou vaše oči i tak unavené, tady je jeden výborný recept: Doma si dejte na každé oko čerstvě ukrojený plátek okurky.

Zdroj obrázku: Freeimages.com / Helmut Gevert

Vydáno: 26.8.2015 | 
Přečteno: 6649x | 
 | Hodnocení:

Komentáře rss

Jméno
Předmět
Kontrola captcha
Text
b i u s img code url hr   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Nebyly přidány žádné komentáře.


Nové články

Naši partneři

Rubriky článků